På tur igjen

Stod opp i purkotten, men rett før vi skulle dra til stasjonen kom melding fra Norwegian om at flyet var kansellert – ny oppdatering kommer. Vi tenkte vi får likevel dra, men da vi stod på perrongen, kom meldingen om at vi kan velge mellom et fly som går 15 min før planlagt avgang, og mellomlander i Stavanger – eller direkte fly kl 13.

Vi gikk for det siste, men så ikke fram til mange timer på Gardermoen, tatt i betraktning hvor uspiselig mat jeg har fått der de siste gangene jeg har passert igjennom. Men skepsisen ble gjort til skamme. Mitt nye Mastercard gir rabatt på Havsalt, så vi spiste frokosten der. Og fikk den attpå til gratis, etter at personalet hadde trøbla mange ganger med å få kassa til å forstå rabatten. Det var til og med godt. Nydelig rekesmørbrød, til forskjell fra det vemmelige vi fikk på Fiskeriet for noen år siden.

Deretter satte vi kursen for OSL Lounge, som dette kortet også gir adgang til. Usikker på om jeg må betale noe, siden jeg hadde med en ekstra person, men dette var uventet luksus. Ikke minst veldig stille og godt, i motsetning til de fleste andre steder på flyplasser. Gode stoler, lademuligheter, fri tilgang på mat og drikke. Fantastiske greier. Da går det helt fint å vente en stund, strikketøy og mac tilgjengelig, ikkeno stress.

Flyturen gikk greit, da vi endelig kom av sted, men på Gatwick stasjon var det slutt på moroa. Ingen å spørre om noe som helst, Ingen opplysning om tog til Winchester, en haug med billettautomater hvor det stod utplassert noen uniformerte folk som brølte NEXT PLEASE med kommandostemme, så man følte seg mildt sagt ubekvem med å være helt ukjent med disse automatene. Men vi kom oss da på et tog, endelig. Det ble to togbytter, vi fikk hjelp av en hyggelig konduktør, og fikk litt sightseeing langs sørkysten av England. Vel framme i Winchester, tok vi taxi til huset vi har leid, som viser seg å være koselig, godt utstyrt kjøkken og en nydelig bakhage. Vi traff en veldig hyggelig nabo som fortalte oss hvor nærmeste pub er, så vi rusla en kveldstur dit, og fikk oss litt mat og drikke, traff en andefamilie på veien, som jeg prøvde å filme, men det ble mislykka.

Matbutikk er det verre med, men det ligger et Farmer´s marked rett over vegen her, som visstnok er åpent i morgen kl 9, så da er det antagelig håp for noe mat til kjøleskapet.

Huset, og ikke minst hagen er fin. Gedigen komfyr, fem gassbluss og tre stekeovner….

Kveldstur i hagen

3 tanker om “På tur igjen

1. Takk for fin reisebeskrivelse! Dette blir nok en trivelig tur for dere. Koselig hus og hage og pub over gata! Blir nesten ikke bedre👍🏼 (Skulle hatt en pub i Frislivegen!) God tur videre!

2. Takk for gode ønsker. Hyggelig at folk kommenterer i bloggen, andre steder forsvinner de jo i dragsuget, men her blir det en del av dokumentasjonen – som jeg først og fremst skriver for meg selv, for å hjelpe på hukommelsen (det er utrolig nyttig), men kjempefint om andre også har glede og nytte av det. Puben er ikke over gata, det var et godt stykke å gå, men det har vi ikke vondt av. Farmer´s market ligger over gata, mer om det etter hvert.

3. Moro å følge dere på tur. Å, det er fint i England om våren! Og den engelske frokosten! Vi tok en togtur nedover langs sørkysten mot Cornwall i mai for noen år siden. Bodde noen dager i Falmouth, nokså langt sørvest. Fartet litt rundt med buss og til og med med båt. Besøkte den lille landsbyen Helford, siden mannen heter Helfjord : ) Kjempefin tur.